New York City

Ik had een blog over Lake Geneva beloofd, maar het kan niet altijd helemaal volgens plan gaan (zie vorige post over plotselinge plan wijzigingen) dus hierbij mijn blog over New York City! Lake Geneva was leuk en gezellig, maar verder niet zo heel bijzonder. Dus, New York City.

Op dinsdag vertrokken we van Chicago O’Hare naar LaGuardia, onze vlucht had wat vertraging dus we hebben het hele vliegtuig kunnen bekijken! Toen we eenmaal in ons hotel aangekomen waren hadden we best wel trek, dus we gingen op weg naar een restaurantje. We liepen ergens naar binnen waar het er gezellig uitzag, en dat bleek ook nog eens waar te zijn. Er was karaoke gaande en alle mensen konden ook nog eens super goed zingen, show #1 voor deze dagen hadden we dus gehad. Hierna waren we moe en zijn we gaan slapen, met de geluiden van de stad op de achtergrond, blijft een mooi geluid.

De dag erna begon ons nieuwe APventure echt, we startten de dag met een ontbijtje bij Ellen’s Stardust Diner, net zoals de vorige keer. Het was weeeer heerlijk en we hebben natuurlijk genoten van alle mooie liedjes van de bediening. Hierna zijn we naar de Chelsea Market gegaan, dit hadden we vorige keer niet meer gehaald dus dat konden we nu mooi inhalen. Hier hebben we lang rondgelopen en wat souveniertjes gekocht, toen was het alweer tijd voor de lunch. Deze hadden we maar to go meegenomen, want de zon was zo heerlijk en het leek ons een goed idee om het buiten op te eten op de High Line. BEST IDEA EVER. In de zon, in New York, lunchen. Beter kan niet!

Processed with VSCO with q3 preset
Brooklyn Bridge

Na de lunch wilde ik graag naar Alphabet City, de plek waar RENT (mijn favoriete musicalfilm!!!) opgenomen is. De gebouwen hebben we niet kunnen vinden, maar het was wel leuk om er rond te wandelen. Na het gewandel was het tijd voor meer gewandel, namelijk over de Brooklyn Bridge! We hebben de hele burg overgelopen en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het hotel om ons om te kleden voor de avond. We gingen eerst wat eten, en daarna was het tijd voor show #2: Natasha, Pierre & The Great Comet of 1812 (hele mond vol). Dit is een Broadway show, genomineerd voor heel veel Tony’s dus hier moest ik heen en Joshua moest mee. Gelukkig vond hij het helemaal niet erg, de show was GEWELDIG. Ik kan het niet uitleggen, maar echt een spektakel. Allemaal naar Broadway om deze te zien.

Volgende dag was de zon nog heter, dus tijd voor een jurkje! Na een snel ontbijtje zijn we weer bij Wall Street geweest en hebben de Charging Bull geaaid, misschien brengt het ons geluk. We hadden in ieder geval $4 gewonnen met een kraslot, dus ik denk dat het heeft gewerkt. Spontaan besloten we om onze plannen te veranderen en op de ferry naar Staten Island te stappen. Het was heel leuk en het uitzicht was prachtig. New York City is niet alleen maar druk en toeristen, er zijn genoeg mooie plekjes waar er bijna niemand is.

Processed with VSCO with q3 preset
Staten Island

Toen moesten we weer snel, snel, snel naar huis! Omkleden voor de volgende Broadway show, nummer 3: Come From Away. Deze musical gaat over de gebeurtenissen rondom 9/11 en een vliegveld in Newfoundland die gestrande vliegtuigen opving en hun passagiers. Heel indrukwekkend en de muziek was zo mooi. Nog een Broadway aanrader dus!

badge-preview
Come From Away

Pfoeh, de dagen lijken misschien niet vol, maar door de zon en het vele lopen waren we toch wel steeds heel moe. Maar we moesten nog avondeten, dus na de show hebben we nog wat naar binnen gepropt. De volgende dag was het tijd om te gaan, maar we zijn eerst nog naar het American Museum of Natural History geweest. Heel cool en er waren zoveel dieren te zien, een dierentuin is er niets bij, ondanks dat ze daar wel leven…

Inmiddels zit ik op Newark en heb ik Joshua uitgezwaaid, hij is op weg naar huis en ik heb nog 3 daagjes te gaan in mijn eentje. Ons APventure samen was geweldig en doei zeggen was dan ook eventjes stom, maar hé, het is maar voor 3 dagen (niet aanstellen AP). Gelukkig heb ik iets van 3 uur vertraging op mijn vlucht en daarom kon ik deze blog schrijven!

Dit was het weer voor vandaag, mijn volgende blog zal waarschijnlijk iets langer op zich laten wachten aangezien ik eerst maar eens thuis moet komen (na de drie dagen Boston) en niet moet gaan bloggen.

Liefs X

6 Responses

1. Trudy

Wat heb je toch een geweldige reis gemaakt en super leuke dingen gedaan! Memories for a live time! Nog een mooi laatste stukje en ik zie je vast weer hier naast!😉 Enjoy en have a safe trip home! Liefs!

2. Meep

Hoi Anne,
    Wat fijn om al die APventures te lezen en zo je America Experience mee te beleven. APventures om een leven lang te koesteren! Tot gauw!
    Liefs Meep

3. Rob de Boer

Mooie reis dochter,

Geef er nog ff een klap op de laatste dagen, make it memorable !!
    Oh Oh en straks ben je weer in Nederland klein en groen en soms heel warm en soms ook nat.
    Stamppot rauwe andijvie gehaktballen en Almere.
    Dansjes, Kruidvat en vriendinnen natuurlijk je moeder en vader, Jack en Gijs en alles wat nu ver weg lijkt en woensdag al weer zo gewoon.
    Zie je snel.
    XXX
    Papa

4. keesjan2017

Goed bezig AP! Je hebt er echt alles uitgehaald en zult deze avonturen nooit meer vergeten. Kom je even langs als je weer in Nijmegen bent?
    Goede (terug)reis!
    Kees-Jan

5. Mama

Ontvang net je berichtje dat je in het vliegtuig zit en dat je vlucht van Boston naar Manchester op tijd vertrekt. Wat ben je een fantastische gids geweest en heb je ons met al je enthousiasme je Amerika avontuur in al je blogs laten mee beleven. De foto’s hebben ons laten zien dat jij en Joshua een geweldige tijd hebben meegemaakt en jullie straalde en schitterde keer op keer. Een droom is uitgekomen. Nu onderweg naar huis wat ook weer heerlijk is. Verheug me op je komst. Mama